Global Findex 2021 වල තොරතුරු වලට අනූව 2011 වන විට 51% ක්ද 2017 වන විට 68%ක් ද මේ වන විට 76% ක් ද ලෙසට වැඩි හිටි ජනගහනය බැංකුවක් ප්රමුක කිසියම් වාණිජ ගනුදෙනු මිතර ආයතනයක් සමග කටයුතු කරන බවටයි ගනනය වන්නේ. විශේෂයෙන් මෙම පොලා පැනීමට Covid-19 pandemic ප්රබල හේතුවක්ද වන්නට ඇත. සමස්ථයක්ලෙසට digital economy වල මෙම ඉහලට පැමිනීම සදහා එම ආයතනයන් තාක්ෂණික ලෙසට මෙන්ම ආරක්ෂිත ලෙසට සපයන සහය ගැන දෛනිකව අලුත්වීමේ අවශ්යතාවය කැපී පෙනෙන බවටයි යෝජනා වෙමින් ඇත්තේ. හදාරන්නන් පවසන්නේ ඔවුන් payment services සදහා වන ආරක්ෂිත බව මෙන්ම විස්වාසනීය බව ප්රධාන සාධකයන් වෙමින් තිබෙන බවයි. එසේම අනෙත් අන්තයෙන් එම ආයතනයන් විසින් I මෙන්ම machine learning වැනි ආකාර ඔස්සේ තම සේවාවන් වඩාත් කාර්යක්ෂම කර ගැනීම වැදගත් බවකි. ගනුදෙනුවකට පිවිසෙන්නා ගැන තහවුරුවේ සිට කෙටියෙන් හා ආරක්ෂිතව ගනුදෙනුව අවසන් කිරීම දක්වා වන නෙක පහසුකම් වේගයෙන් දියුනු වෙමින් ඇති බවටයි පෙන්වා දෙමින් ඇත්තේ. එලබෙමින් ඇති 5G යුගය සමග තව තවත් ස්ථාවර වන mobile-first, digital-first ecosystem එක ගැන වන අවධානයේ වැදගත් කම කැපී පෙනෙමින් ඇති බවටයි අවධාරනය වන්නේ.
Pubudu Siriwansa