බොහෝ රාත්රීන්හි මෙම ගම්මානයන්ගේ නිවැස්වල ගිනිමැලයක් ගැසීම සාමාන්ය සිරිතකි. බොහෝ විට අදුරත් සමග පැමිනෙන අධික ශීතල බව දරාගන්නට ඒවැන්නක අවශ්යතාවය ඇතිවේ.එම ගිනිමැලය වටා පවුලේ සියලු සාමාජිකයන් අසුන් ගැනීම සදහා දැවයෙන්ම සකස් කල මිටි අසුන් පෙලක් නිරන්තරයෙන්ම සූදානමින් ඇති අතර පැමිනෙන අසල් වැසියෙකු මෙන්ම අමුත්තෙකු සදහාද නිරන්තරයෙන් අසුන් පනවා තිබීම මෙහි සාමාන්ය සිරිතකි. දෛනික ජීවිතයේ විවිධ දෑ කථාබස් කරන්නට පමනක් නොව ගැබුරු හඬින් වැයෙන ඔවුනටම ආවේනික වු ගීත විශේෂයක් ගයන්නට මෙන්ම තවත් විටක අතීත මුතුන් මිත්තන් පිලිබදව වන අපූරු කථාබහටද එය අවස්ථාවක් වේ. පරපුරෙන් පරපුරට ඔවුනගේ අනන්යතාවය සම්ප්රක්ශනය වන්නට දවසේ හොඳ හෝරාව ලෙසට එම කාලය වෙන්වී තිබේ. සාමන්ය සමාජ විද්යාත්මක කාරනා මෙම සමාජයන් අතර අතර්කික වන්නේ අපූර්ව ලෙසටය. දෛනික ජිවිතයේ ඔවුන් යොදා ගන්නා උපාංග වල සිට සමාජ ස්වභාවයන් ගලා යන ආකාරය දක්වාම මෙම වෙනස් බව දැකිය හැක. ඉමහත් සාමකාමී ජීවන රටාවකට උරුම කම් කියන ඔවුන් සත්ව මාංශ ප්රිය නොකරයි. ඉතා බිහිසුනු සතුන් සමග පවා ක්රියාත්මක වන්නේ වෙනස්ම ආකාරයකටය. කීහිප විටක්ම මා දැක ඇති පරිදී විශකුරු සතුන් පවා ගම්වාසීන් වෙතින් ඉවත්ව යන්නේ පෙර වන ගිවිසුමක් පරිදි මෙනි.
පිටි වර්ගයක් හා තවත් ශාකමය කොටස් එක් කොට තැනූ ආහාරයක් අප සියල්ලන් වෙතටම බෙදා දුන්නේ නිවසේ ප්රධානියා විසිනි. නිහඬ සන්සුන් ඔවුනගේ ගමන් රටා පවා ආශ්රම වෙතට ලංව ඇති බවට ඉගි කරන සුලුය. සමාජ වියතුන් විස්තර කරන සමබර සාමාජයක් සදහා පීඩකත්වය සදහා මෙහි අවකාශයක් නැතිවීම අපූර්ව අත්දැකීමකි. "සමහර විටක ජීවවිද්යාත්මක බව හා සාමජවිද්යාත්මක බව අතර පරතය සමනය වූ සංස්කෘතීන් අපේ මේ පෘතුවි තලය මතම තිබෙනවා විය හැකියි. එවගේම එම ජීවවිද්යාත්මක මූල බීජ පෘතුවි සීමාව ඉක්මවාගිය ප්රභවයක් ඔස්සේ සංස්කරනය වූ ඒවා වන්නටත් පුලුවන්. මම මේ ඔබට යෝජනා කරන්නේ විද්යාත්මක ප්රබන්ධවල එන පිට සක්වල යානා වැනි සිදුවීමට ඇති සංභාවිතාව ඉතාම අඩු කාරනාවන් ගැනම නොවේ. මානසික තරංග වගේ දෙයක් ගැන. සමාන සුසරයන් ඔස්සේ ඒවා එක්වීමක් ගැන. හරියට අන්තර්ජාලය වගේ. එහිදී සිදුවන TCP/IP එකගතාවය ඔස්සේ පෘතුවිය පුරා පැතිරුනු පරිගණක වලට එකම යායක් වන්නට පුලුවන් වුනා වගේ දෙයක් මානසික තලයේදී වෙන්නට බැරිද???" කලකට ඉහතදී අප විශ්වවිද්යාලය වෙතට පැමිනි සමාජ විද්යාව පිලිබදව විද්වතෙකුගේ විග්රහය නැවත නැවතත් මෙනෙහි වන සුලුය.
Pubudu Siriwansa