2014-10-18

සංස්කෘතිය සංක්‍රිය කරවන මිනිසුන් ඉපදෙමින් මිය යමින් ඉදිරියට ගලා යන මුත් සංස්කෘතිය නොසැලී තිබෙන .. (සිලිකන් නිම්නයට ඔබ්බෙන් වන තරු... (32)

  "මතකය මත්තේ ඔබ මොබ ඇවිද යන්නට ඔනෑවය වඩා හුරු පුරුදු වීම ගැටලුවක් බව මම හිතන්නේ මම මතක්කර දෙන්නට ඔනේ නැහැනේ!" ටිබෙටියානු මිතුරා උදෑසනම මා සොයා පැමින ඇත. "පරිගණකයට බැරි දෙයක් මිනිස්සුන්ට ලැබිලා තියෙන්නේ ඒක හරිම වැදගත් නිසා වෙන්න ඇති මම හිතන්නේ. මම කිව්වේ අමතක වීමේ හැකියාව ගැන" ඔහු පැහැදිලි කර සිටියාය. "ඒත් පුදුමය කියන්නේ කාලය අපිට උදවු වෙන්නේ දේවල් අමතක කර දාන්නට උනාට මෙතැනදී තත්වය සම්පූනයෙන් වෙනස් වෙලා වගේ." මම යම්තරමක අසරනවීමක් වුවත් විවෘතව පැවසීමි. "ඔබ දන්නවනේ.. ජීවිතක කාලය තුල මොනතරම් විවිධ පරිසරවල මම ගතකරල තියෙනවද කියලා.. ඒත් මෙතැනදී තරම් ඒ මොහොතවල් වලට මාව නැවත නැවත අමතන්නට හැකිවීම ගැන මටම පුදුමයි" පැහැදිලිව විවෘත විය හැකි හොඳම මිතුරා වෙතට එන්නට හැකිවීම මහත් සහනයකි. "හොඳ පැහැදිලි දවසක් නිසා නරකද කඳු මුදුනත දිගේ ගම්මානය පැත්තට ටිකක් ඇවිදින්නට ගියොත් , අපි ගබඩා භාරකාර තුමාගෙන් ආහර ටිකක් ලබා ගෙනම පිටත් වෙමු." ඔහු නැගී සිටියාය. මමද දෙවරක් නොසිතා ඔහු සමග එක්වීමි.
                                                          ශාන්තිමත් කඳු මුදුන එතරම් වෙනසක් ලබා ගෙන නැතුවා සේය. කුඩා මාවත දෙපස වන තන බිස්ස තැනින් තැන වන වඩුනු රුක් ගොමු මෙන්ම නෙක වර්න පැහැ ගන්නා සියතුන් වර්ග එලෙසමය. බටහිර කඳු පාමුලින් ගලායන ගංගාවද කිහිදු වෙනසක් සිදුවී නැතුවා සේ ගල බසිමින් සිටී. දහවලට ආසන්න වන විට අප දෙදෙන ගම්මාන නිම්නය පෙනෙන දුරට පැමිනුනෙමු. මතකයේ හැටියටනම් තැනින් තැනවූ නිවාස සංක්‍යාවනම් මදක් වැඩිවී තිබෙනවා සේය. "පසුගිය දවස් වල ආශ්‍රමයේ සහයට මෙහෙන් ආපු ගැමියෙක් සමග මම බොහෝ වෙලා කථාකරන්නට ලැබුනා. ඔහු බොහෝ දෙවල් මට පැහැදිලි කර සිටියා. මම හිතනවා ඔබත් ඒවා පිලිබදව සැලකිලිමත් වේවි කියලා. අපි ඒ ගැන පසුව කථා කරමු." මෙම ගැමියන්ගේ සමහර තාක්ශනික උපංක්‍රම පැහැදිලි කර දෙන්නට කිසිවිටකත් නොපැකිල වන්නෙය. එහෙත් ඒවා දැන ගත් නිසාම අත්හදා බලන්නට අපහසු වන්නේ මෙම පරිසරයේම අනන්‍යතා වන ගස් කොල, ස්වභාවික දැ සමග  බැදී පවතින දෑ භාවිතාවීම නිසාත් ඒවා නිර්මානය කර ගන්නා ආකාරයේ පියවරයන් බොහොමයක් ඔවුනටම වන අවබෝධයක් ඔස්සේ සිදුවන නිසාත්ය. ඔවුනගේ පරපුරෙන් පරපුරට ඒවා ශක්තිමත්ව ගලා යන මුත් බාහිරෙන් පැමිනෙන්නෙකුට එම දැනුම හා භාවිතාව කරා පැමිනීම ඉතා අපහසු වන්නේය. එම සංස්කෘතිය සංක්‍රිය කරවන මිනිසුන් ඉපදෙමින් මිය යමින් ඉදිරියට ගලා යන මුත් සංස්කෘතිය නොසැලී තිබෙන ආකාරය අපූරුය.
                                                                                                      Pubudu Siriwansa
                                                                                          

Chrome Enterprise Premium නිකුතුවක්.

Google විසින් තම Chrome සදහා   Chrome Enterprise Premium සංස්කරණයක් සදහා   සූදානම් වන බවට තොරතුරු පලවෙමින් තිබෙනවා. මෙය monthly fee එකක් යටත...