2016-04-19

හැට වන කොටස

    යාන්තමින් අදුර පැමිනෙත්ම අප සුපුරුදු අවන්හල වෙතට පැමිනෙන්නට සමත්විනිමු. අවන්හලේ උද්‍යානයභාර මැදි වියැත්තා අප වාහනය වාහන ගාල තුල නතර කොට පිටතට පැමිනෙත්ම සිනාමුසු මුහුනින් සුහඳ බව පල කරන්නට කටයුතු කලාය. සාමන්‍යයෙන් ඔවුන් වඩාත් කැමති වන්නේ දැඩි අවධානයෙන් තම තමන් වෙතට පැවරී ඇති රාජකාරිය උපරිමයෙන් නිමකරන්නටය. සමහර විටක පසුගිය කාලයේ අප ඔවුනගේ මතකයන් තුල වඩාත් හොඳින් සටහන් වන්නට සමත්වන්නට ඇත. පිලිගැනීමේ කටයුතු කල තරුනිය වඩාත් සතු‍ටුදායක තොරතුරක් ‍රැගෙන ආවාය. “අප ඔබව සාදරයෙන් පිලිගන්නවා.කලකට පසුව ඔබ වඩාත් අපූරු දවසක පැමින ඇති බව් දැනුම් දෙන්නට කැමතියි”. ඉන්දියානු ආභාශයක් ඇති යුරෝපියානු ප්‍රකට චිත්‍ර ශිපියෙකුගේ නම සදහන් කරමින් ඇය පැවසුවේ සෑදෑවේ ප්‍රධාන අමුත්තා ලෙසට පැමිනෙන බවය. ඇය වැඩි දුරටත් විස්තර කලාය. එලිමහන් චිත්‍රනය පිලිබදව මහත් සමත් ඔහු නගරයේ කෙරවල කඳු මුදුනතහි මෙන්ම නගරයේ උද්‍යානයේ මතකයන් දෙකක් පැමිනෙන්නන් ඉදිරියේ නිමකරන්නට බලාපොරොත්තුවන බවකි. “ඒත් ඔබ ඔහු සමග එක්වන්නට අකමැතිනම් දෙවන ශාලාවේදී ආසන පනවා දෙන්නට අපට හැකියි”. මෙවන් විසිතුරු අවස්ථාවක් මගහරින්නට අප දෙදෙනාටම අවශ්‍ය නොවිනි. “අපි ඒ සැදෑවාට් සහභාගී වෙන්නට කැමතියි. ඒත් මදක් දුරින් වන ආසන දෙකක් බලාපොරොත්තු වෙන්නේ දෙදෙනා අතරද සංවාදයකට ඉඩකඩ අවශ්‍ය නිසයි” මම පැහැදිලි කෙරුවෙමි.
      මදක් උසින් පිහිටා ඇති වේදිකාවක එම ශිල්පියා තම පරිනත වර්ණ හැකියාව නිමවන අයුරු දෙපසින් වන නිශ්චල කැමරාවන් දෙකක් ඔස්සේ දෙපසින් ඉහලින් වන විශාල තිර දෙකක ප්‍රද්ර්ශනය වේ. බොහෝ දෙනා ධ්‍යානයකට සමවැදුනාක් සේ මදු විතක් තොලගාමින් හෝ රාත්‍රී ආහාර වේල සමහ ඒ අපූර්ව වර්ණ හරඹය බලා සිටී. තමන් ආහාර ගනිමින් සිටින දීසියකින් වත් අමතර හඬක් නොනැගැන පරිදි ශාලාවේ නිහඬ බව රකින්නට ඔවුන් සහය වන්නේ කිසිදු විධානයකින් හෝ ඉල්ලීමකින් තොරවය. කලාතුරකින් හෝ අයෙක් තම නොසන්සුන් බවක් සමග පිටතට යන්නට අවශ්‍ය වුවහොත් සහය වන්නට කාර්යමන්ඩලය සූදානම්ව සිටින්නේ සාමාන්‍ය රාජකරියට මදක් ඔබ්බෙන් මෙනි. අප දෙදෙනාටද කථා බහ සදහා කොතරම් දේ තිබුනද මේ නිහඬ බව බිඳින්නට මහත් ලෝබකමක් දැනෙන්නා සේය.ඉදහිටක හුවමාරුවූ වදනක් දෙකක් හැරෙන්නට අප දෙදෙනද ඒ අපූර්ව වර්ණ හරබයට සමවැදුනාක් මෙන් විය.
www.tharuminisa.com